04 September 2008

Sejak bila kenal suamiku sayang???kisahnya bermula begini..


Abg... seorg yg low profile masa kat kolej dulu...

  • masa tu abg ambil kos SLG "skim latihan graduan" klu x silap la nama skim tue kat PSDC..
"Pahang Skills Development Centre" tempat aku berjuang utk mendapatkan segulung diploma..
Tempat yg menemukan dua org insan yg kini bergelar suami isteri...aku & abg la tu!!hehe..
Klu x silap aku masa tu tahun 2005.. & aku pd waktu itu.. baru berusia 19 tahun..
Dan pd waktu itu juga.. aku...yg sebenarnya sudah dimiliki oleh seorg insan yg bernama Najib..
masa tu dialah segalanya bagi aku.. dia mmg seorg lelaki yg baik yg pernah aku kenali.. tp sayangnya percintaan kami tidak bertahan lama.. hanya 3 tahun.. perpisahan kami pun di sebabkan oleh aku yg tidak setia..maafkan aku najib...

ooopppss!! berbalik semula pada cerita abg..

Masa kat kolej dulu aku mmg agak aktif jugak ler..
x kira ape persatuan pun aku mmg byk melibatkan diri..
itulah aku... dr sekolah rendah smpai dh besar ni pun..ttp aktif..
tp aku masa tu mmg langsung x kenal insan yg bernama Mazrul Haffeze
sehinggalah kak nida dtg padaku mengkabarkan sesuatu yg buat aku rasa teruja je!!
ada seorg abg nk berkenalan katanya.. masa tu abg minta emel aku.. aku pun bg jer..
bg aku x salah klu nk berkenalan kannnn.. tp aku tetap x kenal siapa abg!!
kami hanya berbalas emel..
abg juga selalu memberikan aku kad..
tp aku tetap x kenal abg..
kak nida, org yg menjadi perantaraan antara aku ngan abg..
begitu juga dgn k.rahmah!! yg sentiasa mendorongku utk rapat dgn abg..
mereka kata abg baik.. sesuai dgn ain.. tp masa tu aku dlm dilema..
mana satu yg harus aku pilih!!
aku mula keliru dgn diri sendiri..
knapa abg wujud dlm hidupku disaat aku hangat bercinta dgn boyfriend aku tuh.. ahhh..
terlalu byk rahsia Allah & hikmah2Nya yg tersembunyi didalamnya..aku pasrah..
yg buat aku geram sebb aku x kenal siapa abg sedangkan abg sentiasa memerhatikn aku..
agaknya dia lalu sebelah pun aku x tahu!!ahhhh.. aku mula tension.. abg xnk perkenalkan diri lg katanya..malu!!
aku mula tawar hati bila kwn2 abg slalu mengusik & menyebarkn gosip2 nakal..
sehinggalah suatu hari tue kak nida "tell me" sape abg yg sebenarnya..
tp masa tu bila bertembung pun aku buat xtau jer.. abg pun macm tu juga..
masa tu aku lgsung xde perasaan ngan abg.. heheh!! maklum ler dah berpunya..
abg aku aggap mcm seorg abg jer!! xde lebih2nya..
masa tu juga aku tgk abg rapatla pulak dgn sorg perempuan nie...
huhhh.. lg la aku x hiraukan abg.. tp ntah nape masa tue ada sdikit jeles!! hehe..
padahal aku masih lg x mgetahui hati budi abg.. malah perihal abg pun aku ceritakan pd boyfriend aku masa tue.. rupa2nya org yg aku cerita2kan itulah yg menjadi suamiku..hahaha..
klu dingatkan semula mmg lucu!!
sehinggalah suatu hari tu abg last day kat kat PSDC.. dah nk g training...
abg bgtau k.nida yg dia nk jumpa aku kat depan library tanda pertemuan awal & akhir..
masa tu aku pun cuak jugak!! ye ler.. sebb sebelum nie aku mmg x pernah bercakap pun ngan abg..
cuma bertentang mata & tunduk ajer.. nothing special!!
aku ingat lg ari tu ptg jumaat, abg pakai baju melayu hijau..
x sampai 5 minit pun kami bercakp.. pastu kami membawa haluan masing2..
itulah kali pertama & terakhir aku bercakp dgn abg...
sehinggalah pd tahun berikutnya.. aku langsung x brhubung dgn abg.. adapun hanya berbls emel..itupun kdg2 x berbalas juga..
aku x yakin yg hubungan aku & abg akan berterusan.. sbb kami mmg saling tidak mengenali!!
yer...mmg aku x kenal abg..
sehinggalah pada pghujung tahun 2006.. aku mula bersms dgn abg..
selepas itu kami mula rapat.. & masa itu juga detik2 percintaan aku & najib makin goyah..
yg pasti keretakan perhubungan aku bukan sebb kehadiran abg.. tp perkara yg lain.. mals aku nk cerita..yg buat aku tension..
abg pulak masa tu pandai jer masuk line!! hehe..
tp masa tue aku tetap anggap abg hanya sbg seorg abg sahaja! xder lebih..
teringat juga aku pada tempoh yg agak sama juga la.. bekas boyfriend aku masa skolah dulu meninggal dunia..Arwah Hasbullah Barnawi bin Nawawi.. nama yg aku xkan lupakan smpai bila2.. detik 25 ogos 2006.. aduhhh.. terkilannya hati ni x dapat berjumpa kali terakhir dgn arwah..kami mmg ada berhubung sebelum kematiannya.. & mmg berniat utk berjumpa..
sampai skrg perasaan terkilan tu masih terasa... ahhh pedihnya hati ni..

berbalik semula pada cerita abg..
pd akhir tahun itu juga.. aku nekad utk putuskan hubungan dgn najib..
sekali lagi hatiku sakit.. kerana aku putuskan hubungan ketika aku masih syg lg pd dia..
tp aku terpaksa.. mmg aku xbleh teruskan lg.. x boleh.. cukuplah aku seorg shaja yg tahu..

dan... pada awal tahun 2007 juga.. aku makin rancak bersms dgn abg..
ternyata abg pandai mengambil hatiku..cinta kami mula berputik..
aku mula berkenalan dgn abg & pd tahun ini juga.. abg melamarku & kami mengikat pertunangan pd raya ke-3 tahun 2007.. Alhamdulillah..

Tiada ulasan:

kAsIh sAyAnG

kAsIh sAyAnG

mUtIaRa kAtA

Hiduplah Sesuka hatimu,Sesungguhnya kamu pasti mati.Cintai siapa saja yang kamu senangi,Sesungguhnya kamu pasti akan berpisah dengannya, Lakukan apa saja yang kamu kehendaki,Sesungguhnya kamu akan memperoleh balasannya....

BaKaL DisAtUKaN 17 OGOS 2008

BaKaL DisAtUKaN 17 OGOS 2008

BuS Yg sLaLu bAwA aKu mAkAn aNgIn..AbG DiN yG DrIve!!

BuS Yg sLaLu bAwA aKu mAkAn aNgIn..AbG DiN yG DrIve!!